Cuprins:

Am urcat pe Piatra Secuiului pentru a admira priveliștile panoramice pe care le oferă, la mai bine de 600 de metri deasupra comunei Rimetea.

Traseul ales a a fost unul de tip circuit, cu o durată de aproximativ 5 ore și dificultate moderată:

RimeteaVârful Colții TrascăuluiVârful Piatra SecuiuluiRimetea

Am început urcarea pe traseul marcat cu triunghi albastru, peste drum de Centrul de Informare turistică din satul Rimetea, situat la 2 km de centrul satului, pe DJ107M spre localitatea Buru.

De pe Piatra Secuiului am coborât direct în Rimetea, pe traseul abrupt și accidentat, marcat cu cruce albastră.

Rimetea

Localitatea Rimetea este situată în județul Alba, la 500 de metri altitudine, la poalele Munților Trascău, și este vestită pentru cele aproximativ 200 de case tradiționale secuiești, de culoare albă, construite între secolele XVII şi XIX.

Descriere traseu Rimetea – Colții Trascăului – Piatra Secuiului

Lungimea traseului este de 10 km, din care 3 km pe asfalt, cu o diferență de nivel de 700 de metri.

Urcările și coborârile sunt foarte abrupte, potecile nu urmează curbele de nivel.

Am crezut că circuitul ales va fi unul ușor, dar s-a dovedit a fi mult mai solicitant decât anticipasem.

Coborârea pe triunghi albastru este abruptă și dificilă, deci ar fi mai ușor ca circuitul să fie parcurs în sens invers față de cum am făcut noi (adică să se urce pe cruce albastră și să se coboare pe bandă roșie, apoi pe triunghi albastru).

Echipament necesar

E nevoie de încălțăminte cu aderență bună. Pe unele porțiuni potecile sunt abrupte și alunecoase. Bețele de trekking ar ajuta destul de mult.

Traseul e destul de solicitant, recomandăm 1.5 l de apă de persoană.

Marcajele de pe copaci erau în stare destul de bună, dar textele de pe indicatoare ori erau șterse complet, ori erau scrise cu markerul, deci posibil să nu reziste prea mult.

Centrul de Informare turistică Rimetea – Vârful Colții Trascăului – Vârful Piatra Secuiului

Marcaj: triunghi albastru apoi bandă roșie
Durată: 2-3 ore

Intrarea în traseu

Click aici pentru a naviga cu Google Maps la intrarea în traseu.

Traseul, marcat cu triunghi albastru, începe peste drum de Centrul de Informare turistică Rimetea cu o urcare ușoară pe un drum forestier.

După aproximativ 1.5 km, poteca începe să urce destul de abrupt prin pădure, pe sub Colții Trascăului.

Odată ce ne-am intersectat cu traseul marcat cu bandă roșie, am continuat pe acest marcaj până am ieșit din pădure, unde am întâlnit un stâlp indicator.

De la acel indicator am făcut dreapta pe o poteca nemarcată, ajungând după câteva minute pe Vârful Colții Trascăului (1113 m).

Vedere de pe Vârful Colții Trascăului

De pe Colții Trascăului am revenit pe traseul marcat de unde am continuat spre Piatra Secuiului (1129 m).

Piatra Secuiului – Rimetea

Vârful Piatra Secuiului – Rimetea

Marcaj: cruce albastră
Durată: 1 oră

De pe Piatra Secuiului am coborât pe poteca marcată cu cruce albastră, care ne-a lăsat exact în centrul satului Rimetea.

Această potecă este foarte abruptă, accidentată, cu porțiuni de grohotiș care amintesc de Munții Piatra Craiului.

La puțin timp după ce am început coborârea am găsit un izvor, care s-a dovedit binevenit pentru că deja rămăsesem fără apă.

Coborând spre Rimetea pe traseul marcat cu cruce albastra